BBiznes
Jak rozpocząć działalność w branży ecommerce
26 stycznia 2022
Pandemia nie oznacza jeszcze śmierci dla głównych ulic, ale liczby nie kłamią. Tylko w pierwszej połowie 2019 roku (wiele miesięcy przed tym, jak COVID-19 po raz pierwszy zamknął wszystkie, ale tylko najbardziej niezbędne sklepy fizyczne), brytyjskie firmy z cegły i zaprawy zamykały się w tempie 16 sklepów dziennie
.Dlaczego? Z powodu handlu elektronicznego.
Tak jak wypożyczalnie wideo ustąpiły miejsca streamingowi online (minęła już dekada od czasu, gdy Blockbuster poszedł Blockbust), tak samo wielkie sieci handlowe przestają istnieć. Ogromne sklepy, które kiedyś wydawały się niezwyciężone - Toys 'R' Us, Debenhams i Carphone Warehouse, by wymienić tylko kilka - wszystkie pogrążyły się w mrocznych głębinach likwidacji.
Restauracje również nie są odporne - sieci takie jak Carluccio's i Jamie Italian również rozpadły się pod presją internetowego zamawiania jedzenia takich jak Deliveroo i Uber Eats. Przedsiębiorstwa muszą przenieść się do sieci aby się dostosować, lub ryzykują, że pójdą tą samą drogą, co kiedyś prężna partia bistro The Naked Chef.
Podczas gdy wszystko to z pewnością stanowi pewne wyzwania, to również serwuje pewne ekscytujące możliwości dla przedsiębiorców - zwłaszcza jeśli szukasz założyć własny biznes ecommerce.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak, w zaledwie 10 prostych krokach.
Startups.co.uk może pomóc Twojej firmie odnieść sukces W Startups.co.uk jesteśmy tutaj, aby pomóc małym brytyjskim firmom w rozpoczęciu działalności, rozwoju i sukcesie. Mamy pomocne zasoby, aby pomóc nowym firmom w rozpoczęciu działalności - możesz skorzystać z poniższego narzędzia, aby zacząć już dziś.
W czym Twoja firma potrzebuje pomocy? Planowanie projektu Tworzenie strony internetowej Uzyskanie kredytu biznesowego Biznesowe konto bankowe Rozpocznij działalność Jak założyć firmę handlu elektronicznego
: - Krok 1: Wybierz swój model biznesowy
- Krok 2: Wybierz metodę dostarczania wartości
- Krok 3: Zrób badania
- Krok 4: Napisz plan biznesowy dla handlu elektronicznego
- Krok 5: Wybierz status prawny dla swojej firmy
- Krok 6: Zarejestruj i znak towarowy nazwy firmy
- Krok 7: Zbuduj swój sklep internetowy
- Krok 8: Zacznij przyjmować płatności
- Krok 9: Sprzedaj swój biznes ecommerce
- Krok 10: Zleć na zewnątrz realizację zamówień
Krok 1: Wybierz swój model biznesowy ecommerce
Skoro już tu jesteś, to zakładamy, że masz już przynajmniej cień pomysłu. Co Cię pasjonuje? Co dokładnie zamierzasz sprzedawać? Komu to sprzedasz?
Wkrótce zajmiemy się rozwijaniem tych pomysłów w sposób bardziej szczegółowy, ale najpierw musisz przyjrzeć się jak. Mówimy oczywiście o Twoim modelu biznesowym i logistyce - fundamentach, na których Twój startup będzie zbudowany. Więc który model ecommerce jest odpowiedni dla Ciebie?
Tradycyjne modele biznesowe są następujące:
- B2B (Business-to-business): Firmy sprzedające usługi lub towary online, bezpośrednio do innych firm. Przykłady dużych firm ecommerce, które opierają się na tym modelu to m.in. dostawca telefonów VoIP RingCentral oraz firma oferująca oprogramowanie CRM Salesforce.
- B2C (Business-to-consumer): Najczęstsza forma handlu elektronicznego, która obejmuje sprzedaż online od firm do osób prywatnych. ASOS, HelloFresh i Tenzing są przykładami udanych marek B2C.
- C2C (Consumer-to-consumer): Ta forma handlu elektronicznego obejmuje transakcje online pomiędzy konsumentami. Zazwyczaj jest to ułatwione przez platformę pośredniczącą, taką jak Etsy, PayPal lub eBay.
- C2B (Consumer-to-business): Spopularyzowany przez platformę wynajmu freelancerów UpWork, ten model ecommerce odnosi się do konsumentów, którzy świadczą usługi dla firm.
Podjęcie decyzji o wyborze modelu biznesowego jest pierwszym krokiem do poruszania się po lukratywnej autostradzie do sukcesu w ecommerce. Jak mówi bloger BigCommerce Jesse Tyler właściwy model biznesowy jest jak samochód, który będzie napędzał Twój biznes.
Ale zanim zaczniesz przejeżdżać kilometry pod swoimi kołami, będziesz potrzebował silnika.
Krok 2: Wybierz metodę dostarczania wartości
Tym silnikiem jest metoda dostarczania wartości, którą wybierzesz.
Dostarczanie wartości odnosi się do sposobu, w jaki połączysz swoich klientów z produktami, które sprzedajesz. Jest to ważna część logistyki łańcucha dostaw; proces, w którym pozyskujesz, przechowujesz, zarządzasz, sprzedajesz, nadajesz markę, pakujesz i dostarczasz swoje produkty, na całej drodze od dostawcy do klienta.
Zasadniczo jest to sposób, w jaki będziesz dostarczasz wartość kiedy klient po raz pierwszy naciśnie ten uświęcony przycisk "Kup teraz". Więc... jak zamierzasz to zrobić?
Najlepsze opcje dostawy wartości w 2021 roku:
- Drop shipping
- Sprzedaż hurtowa i magazynowanie
- Prywatne etykietowanie
- Białe etykiety
- Subskrypcja
Drop shipping
Drop shipping reprezentuje najbardziej praktyczne podejście do prowadzenia biznesu ecommerce.
Ty zakładasz stronę internetowąoraz formę przyjmowania płatności za pośrednictwem tej strony. Wystarczająco proste. Co sprawia, że jest to jeszcze więcej prostsze jest to, że nie musisz przechowywać, obsługiwać ani pakować żadnego z zapasów, które sprzedajesz. Zamówienia złożone za pośrednictwem Twojej strony internetowej trafiają do Twojego dostawcy, który następnie wysyła produkt prosto do Twojego klienta..
Ponieważ nie będziesz obsługiwać żadnych zapasów siebie, drop shipping jest wygodnym sposobem na ominięcie logistycznej strony rzeczy. Jednak wiąże się to z ryzykiem.
Jeśli Twój dostawca uszkodzi towar, wyśle go pod niewłaściwy adres lub straci zamówienie, to na Twój na głowie - a na szali są Twoje opinie i reputacja marki. Ponadto, gdy wszystkie obowiązki związane z pakowaniem Twojej firmy są wykonywane przez kogoś innego, tracisz kontrolę nad marką produktu i nie jesteś w stanie wdrożyć własnych standardów kontroli jakości.
Sprzedaż hurtowa i magazynowanie
To podejście zakłada wysyłanie produktów do własnego magazynu, który służy do przechowywania, pakowania i wysyłania produktów. Sprzedaż hurtowa i magazynowanie oferuje bardziej elastyczne, dynamiczne alternatywy dla drop shipping, i pochodzi z lepszych marż zysku do bagażnika.
Jednakże, jest to więcej pracy, a tam jest większy początkowy nakład zaangażowany.
Będziesz potrzebował własnej przestrzeni magazynowej - a w miarę rozwoju firmy, także zespołu pracowników do jej prowadzenia. Plus, trzeba będzie zapłacić za wszystkie swoje zapasy outright, od słowa go - nie wspominając o shell out na koszty uzyskania go wysłane z hurtowni do magazynu.
To jest prawdopodobnie dlaczego wiele rozwijających się firm ecommerce decyduje się na outsourcing tego konkretnego etapu w łańcuchu dostawznany jako "realizacja zamówienia", dostawcy usług logistycznych (3PL).
Przejdź od razu do kroku 10 aby dowiedzieć się więcej o tym, jak te firmy mogą pomóc Ci w zwiększeniu skali działalności. A jeśli masz mało czasu, poinformuj nas o swoich wymaganiach dotyczących realizacji zamówień i podaj nam kilka szczegółów o rodzaju biznesu ecommerce, który uruchamiasz.
Następnie skojarzymy Cię z dostawcami usług 3PL, którzy obsługują firmy i pomysły podobne do Twojego, a Ty otrzymasz oferty dostosowane do Twojej konfiguracji. Zajmie to tylko 30 sekund i jest bezpłatne - aby się kwalifikować, musisz mieć siedzibę w Wielkiej Brytanii.
Etykietowanie prywatne
Rozwiązanie w zakresie marki własnej polega na zaangażowaniu producenta do stworzenia unikalnego produktu dla Twojej firmy, który będzie sprzedawany na wyłączność. Wysyłasz swoje prototypy i specyfikacje produktu, produkt zostaje wyprodukowany, a następnie decydujesz, czy ma być wysłany prosto do klienta, czy z powrotem do Ciebie w celu dystrybucji.
Etykietowanie prywatne jest najlepszym rozwiązaniem dla firm, które mają pomysł na nowy, innowacyjny produkt, ale brakuje im sprzętu, miejsca lub funduszy (a nawet motywacji), aby wykonać go samodzielnie.
Biała etykieta
To podejście polega na umieszczeniu nazwy i marki własnej firmy na produkcie generycznym, zakupionym od dystrybutora online.
Dobrym sposobem na rozpoczęcie jest przyjrzenie się produktom, które są już z powodzeniem sprzedawane online. Jeśli oferują one rozwiązanie typu white label, można zamówić dostawę zapasów z własną marką, a następnie wprowadzić je na rynek i sprzedawać za pośrednictwem własnych kanałów sprzedaży.
Jedynym problemem z białą etykietą jest to, że ponieważ kupujesz masowo, utknąłeś z zamówionych zapasów. Jeśli nie uda Ci się go sprzedać, nie będziesz mógł go zwrócić dostawcy.
Subskrypcja
Modele subskrypcyjne polegają na rozliczaniu klientów w sposób powtarzalny. Amazon, Netflix i Wix są godnymi uwagi przykładami firm ecommerce, które z powodzeniem stosują model subskrypcji.
W bardziej niszowych obszarach, startupy takie jak Beer52 i Cornerstone pokazują, jak duże jest zapotrzebowanie społeczne na wygodę, którą zapewniają subskrypcje.
Teraz, gdy masz już lepszy pomysł na podstawowe ramy swojego biznesu ecommerce, nadszedł czas, aby wykonać prace ziemne, i zapoznać się z rynkiem i konkurencją.
Krok 3: Zrób swoje badania
Nadszedł czas, aby umieścić swój kapelusz badawczy na, i wykopać jak najwięcej informacji, jak można związane z wybranej niszy.
Będziesz musiał dowiedzieć się o:
Twojej konkurencji
Konkurencja to dobra rzecz - według wszelkiego prawdopodobieństwa, brak konkurencji oznacza brak rynku. Możesz nawet postrzegać to jako zaletę - choć wchodzisz na rynek jako firma o mniej ugruntowanej pozycji, to w rzeczywistości jesteś w lepszym miejscu, aby wykorzystać luki w usługach konkurencji.
Co robią dobrze? Czego nie oferują, a co Ty mógłbyś? Co możesz zrobić lepiej? Zrób swoje badania wystarczająco dobrze, a będziesz w stanie uderzyć w ziemię działa.
Twoja publiczność
Musisz również zrozumieć dokładnie kto do kogo sprzedajesz. Co demograficzne są kierowane? Jaka jest ich siła nabywcza? Dlaczego chcą Twojego produktu?
Pomoże Ci w tym stworzenie buyer personas. Persona kupującego to uogólniona, fikcyjna reprezentacja grupy demograficznej, do której chcesz dotrzeć.. Możesz je uzyskać poprzez dotarcie do potencjalnych klientów oraz osób z szerszych kręgów społecznych.
Persona kupującego powinna zawierać tło, kluczowe identyfikatory, cele i wyzwania tej "osoby". Powinna również zawierać kilka punktów, w jaki sposób Twój produkt lub usługa spełni ich potrzeby. Weźmy na przykład Wendy, karierowiczkę zorientowaną na rodzinę:
Obraz: SmartBug Media
Zapoznanie się ze swoją publicznością również ustawia Twój biznes ecommerce na sukces w dalszej części linii. Jak mówi Kate Bell, założycielka firmy produkującej panele rozpinające do kurtek Zip Us Inwyjaśnia:
"Zrozumienie docelowej grupy odbiorców jest absolutnie kluczowe dla sukcesu strony internetowej ecommerce. Kolory, motywy, projekty i treści powinny być tworzone tak, aby przemawiać do dokładnie tych samych konsumentów".
"Na początku skupiliśmy się na zwiększeniu liczby naszych klientów w mediach społecznościowych - poznaliśmy ich zwyczaje zakupowe i marki, do których się skłaniają. Poznawanie naszych klientów było cennym procesem, a nasza marka rozwijała się tym bardziej, im więcej byliśmy w stanie się o nich dowiedzieć.
Aby uzyskać więcej informacji na temat tworzenia swojej pięknej strony internetowej ecommerce, przejdź do kroku 7.
Twoi dostawcy
Nie możesz założyć biznesu ecommerce, jeśli nie masz nikogo, kto dostarczałby Ci zapasów do sprzedaży. Teraz nadszedł czas, aby zbadać potencjalnych dostawców - zbierz jak najwięcej ofert i zdecyduj, które z nich mogą być odpowiednie dla Twojego modelu biznesowego. model biznesowy i metody dostarczania wartości.
Jeśli prowadzisz wysyłkę w systemie drop shipping, będziesz potrzebował informacji o metodach pakowania i dostawy stosowanych przez dostawców oraz o ich dokładnych kosztach. Jeśli zdecydowałeś się na podejście hurtowe, będziesz potrzebował miejsca do przechowywania zapasów.
Jeśli Twój pokój frontowy nie kwalifikuje się do tego, będziesz potrzebował magazynu (lub przynajmniej jakiejś przestrzeni), z którego będziesz mógł zarządzać wszystkim.
Twoje produkty
Kiedy już wybierzesz dostawcę, będziesz musiał wybrać konkretne produkty, które chcesz udostępnić za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Innymi słowy, wybierz produkty, którymi Twoi użytkownicy będą zainteresowani!
Małe rozmiary, produkty o wyższej wartości mają zazwyczaj najlepsze marże. Zajmują one mniej miejsca w magazynie, gdzie miejsce = pieniądze - a jeśli mogą być sprzedawane w dużych ilościach, tworzą dochodowy katalog produktów.
Gdy już przybił swoją niszę, sussed się dostawców (i konkurencji!), i wybrał kilka produktów, nadszedł czas, aby umieścić razem biznes plan.
Krok 4: Napisz biznes plan ecommerce
Teraz masz już pomysł na to, jak będzie wyglądał twój embrionalny biznes ecommerce (i miejmy nadzieję, że również kilka notatek), nadszedł czas, aby udokumentować to wszystko w sformalizowanym planie ataku.
Nazywa się to biznes planem, ale można go również postrzegać jako plan tego, jak zamierzasz przekształcić swój pomysł w pełnoprawne przedsiębiorstwo. Biznesplan powinien określać twoją misję i wizję; powinien nakreślać dokładnie to, co zamierzasz zrobić i jak zamierzasz to osiągnąć.
Jeśli Twoje przedsięwzięcie ecommerce wymaga finansów aby ruszyć z miejsca, biznesplan jest kluczowy, aby pomóc Ci je zabezpieczyć. Więc zrób to zwięźle, z sensem i nie skąp szczegółów - lub pasji - które inwestorzy chcą zobaczyć.
Pobierz darmowy szablon biznes planu już dziś, aby zacząć zamieniać swoje marzenie o handlu elektronicznym w rzeczywistość.
Krok 5: Wybierz status prawny dla swojego biznesu
Teraz musisz zdecydować, jaki kształt przybierze Twoje początkujące przedsięwzięcie ecommerce w oczach rządu. Oznacza to formalną rejestrację firmy w brytyjskich władzach - deklarując, kto jest odpowiedzialny, gdzie trafią zyski i kto będzie odpowiedzialny za płacenie tych nieuniknionych podatków.
Twoje opcje tutaj są zarejestrować się jako:
- Sole trader (ponosisz wyłączną odpowiedzialność za wszystkie zyski... i wszystkie straty)
- Partnerstwo (będziesz dzielić się zarządzaniem i zyskami z inną osobą)
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (spółka partnerska, w której firma i jej finanse są odrębnym podmiotem od Twoich)
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (prywatna spółka, w której aktywa udziałowców są chronione, a odpowiedzialność udziałowców wobec wierzycieli spółki jest ograniczona do zakresu, w jakim zainwestowali)
Tajniki struktur biznesowych w Wielkiej Brytanii - i jak wybrać właściwą dla Twojego biznesu ecommerce - są omówione bardziej szczegółowo w nasz przewodnik po zderzakach. Alternatywnie, możesz sprawdzić ten wpis na blogu napisany przez rząd.
Krok 6: Rejestracja i znak towarowy nazwy firmy
Następnie, trzeba będzie zdecydować się na nazwęi zaprojektować logo które odzwierciedla wartości i etos marki Twojego biznesu ecommerce..
Kiedy to zrobisz, będziesz musiał zarejestrować te informacje - plus szczegóły dotyczące statusu prawnego, struktury udziałów i adresu firmy - z rządem Wielkiej Brytanii.
Możesz to zrobić tutaj, a rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością online kosztuje 12 funtów..
Warto również rozważyć zastrzeżenie znaku towarowego dla nazwy firmy. Za 170 funtów otrzymasz ochronę nazwy i logo swojej firmy na dziesięć lat.chroniąc swoją markę przed zdzierczymi handlarzami.
Czy to się opłaca?
Rozmawialiśmy z Claire Turpin, założycielką marki e-commerce produkującej zrównoważoną odzież aktywną. CONTURaby się tego dowiedzieć:
Claire mówi... "Jeśli masz w głowie jakąś nazwę, sprawdź, czy jest ona dostępna, a następnie od razu złóż wniosek o rejestrację znaku towarowego. Proces rejestracji trwa trzy miesiące, a jeśli ktoś się temu sprzeciwi, trzeba będzie zmienić nazwę lub negocjować warunki.
"Kiedy zakładałem firmę CONTUR, na dwa dni przed zarejestrowaniem naszej nazwy zgłoszono do nas zastrzeżenie znaku towarowego. Biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie działania związane z budową marki i produkcją już się rozpoczęły, był to ogromny problem.
"Na szczęście udało nam się go rozwiązać, choć kosztem prawnika zajmującego się znakami towarowymi. Co więcej, mogło to być bardzo szkodliwe i mogło nawet uniemożliwić nam rozpoczęcie działalności. Radziłbym zarejestrować swoją nazwę, zanim zajmiesz się czymkolwiek innym."
Powinieneś najpierw upewnić się, że wybrana przez Twój biznes ecommerce nazwa jest dostępna, zanim przeskoczysz od razu do rejestracji znaku towarowego. Możesz bezpłatnie sprawdzić, czy Twoja nazwa kwalifikuje się do rejestracji tutaj.
Teraz mamy pokryte administratora, nadszedł czas na część zabawy ...
Krok 7: Zbuduj sklep internetowy swojego biznesu ecommerce
Nadszedł czas, aby zbudować swój sklep internetowy. Ten krok procesu jest, co zrozumiałe, kluczowy. To w ten sposób znajdziesz klientów i przekonasz ich do wydania ciężko zarobionych pieniędzy.
W większości przypadków, będzie to pierwszy, najbardziej znaczący (i prawdopodobnie jedyny) punkt kontaktu potencjalnego klienta z Twoją marką. Musisz mieć stronę swojego biznesu ecommerce, aby była łatwa w użyciu, miła dla oka i dobrze zoptymalizowana pod kątem podróży klienta.
Więc, jak stworzyć sklep internetowy, który sprzedaje? Rozłóżmy na czynniki pierwsze Twoje opcje.
- Skorzystaj z kreatora stron ecommerce
- Użyj CMS (System Zarządzania Treścią)
- Zakoduj go samodzielnie
Skorzystaj z kreatora stron ecommerce
Zalecamy stworzenie sklepu za pomocą kreatora stron ecommerce lub platformy ecommerce. Dlaczego?
Cóż, po pierwsze, kreatory stron internetowych są najszybszą i najłatwiejszą drogą do stworzenia eleganckiego, profesjonalnego sklepu internetowego dla Twojego biznesu ecommerce. Z funkcjonalnością "przeciągnij i upuść" oraz szeregiem gotowych szablonów, można (dosłownie) pociągnąć stronę razem w kilka chwil.
Po zbudowaniu witryny, będziesz mógł zarządzać zapasami i zamówieniami za jej pośrednictwem, a także analizować swoją sprzedaż. Możesz dodawać produkty do wirtualnego katalogu na swojej stronie i zainstalować funkcjonalność koszyka na zakupy, aby umożliwić użytkownikom jego przeglądanie.
Łatwo jest również skonfigurować wiele biznesowych adresów e-mail i połączyć nową witrynę z nazwą domeny firmy (jeśli już ją posiadasz). Jeśli nie, możesz przeczytać nasz przewodnik po zakup nazwy domenylub zakupić ją łatwo za pośrednictwem wybranego dostawcy platformy ecommerce.
Co prowadzi nas do wielkiego pytania ... po prostu jak do wybrać dostawcę? Przeglądaj nasze dwa najlepsze picki poniżej, aby znaleźć ecommerce web builder najlepiej nadaje się do Twojej firmy:
Spotlight na Square Online
£0 do £54/miesiąc
Chcesz uruchomić swój sklep internetowy przy minimalnym zamieszaniu? Square Online to przystępna cenowo, pozbawiona zbędnych elementów platforma handlu elektronicznego, która sprawi, że w krótkim czasie zaczniesz sprzedawać produkty.
W przeciwieństwie do innych twórców sklepów internetowych, Square Online nie oferuje niezliczonej ilości motywów i szablonów, daje Ci tylko jeden układ, który wygląda ładnie i schludnie i został w pełni zoptymalizowany pod kątem UX.
A ponieważ pochodzi od ludzi stojących za płatnościami Square, jest wyposażony w kilka bardzo przydatnych funkcji sprzedaży i obsługuje wiele opcji płatności. Byliśmy również pod wrażeniem analityki sprzedaży, która pozwala śledzić i oceniać każdy aspekt działalności firmy.
Rozpocznij działalność w sklepie internetowym Square już dziś.
Reflektor na: Wix
Od 0 do 22 funtów miesięcznie
Nie możesz mówić o Wix bez wcześniejszej wzmianki o Wix ADI (Artificial Design Intelligence). Może to brzmieć ciężko, ale w rzeczywistości jest to bardzo proste.
Po prostu odpowiedz na kilka pytań opartych na twojej branży, typie biznesu i wszelkich innych ambicjach, które masz dla swojej witryny ecommerce. Następnie, voila - Wix czerpie z miliardowej kolekcji obrazów, czcionek i kombinacji stylów wizualnych, aby zaprojektować witrynę, która jest unikalnie twoja.
A jeśli nie do końca widzisz oko w oko z Wix ADI, nadal będziesz miał ponad 510 szablonów do wyboru, z darmową (aczkolwiek bardzo bardzo ograniczonym) planem, abyś mógł zacząć. Wsparcie telefoniczne 24/7 jest wliczone w cenę.
Czy Wix spełnia wszystkie twoje wymagania? Daj mu szansę.
Reflektor na: Shopify
£0 do £240 miesięcznie
Przyjazny dla użytkownika backend, lśniący interfejs i szereg potężnych narzędzi sprzedaży i SEO, Shopify jest jedną z najlepszych platform ecommerce na rynku.
Co więcej, posiada wbudowany system CMS, który pozwala Ci budować swoją markę poprzez zamieszczanie treści istotnych dla Twojej grupy odbiorców i branży. Shopify współpracuje z narzędziami takimi jak WordPress do blogowania, a także z oprogramowaniem CRM (Customer Relationship Management), aby pomóc Ci w prowadzeniu marketingu e-mailowego.
Rozmawialiśmy z Andym Boothmanem, założycielem Dresscode koszule, o jego doświadczeniach z wykorzystaniem Shopify.
Andy mówi... "Jako początkujący przedsiębiorca, szukałem skalowalnej i przyjaznej dla użytkownika platformy ecommerce. Po wielu badaniach i różnych demonstracjach, stwierdziłem, że platforma Shopify oferuje rozszerzalność i elastyczność, której wymagaliśmy.
"Shopify łączy się również z innymi naszymi narzędziami cyfrowymi, co jest bardzo ważne. Chcieliśmy, aby firma działała w zgrabnym, zautomatyzowanym i połączonym systemie, z kanałami dla HubSpot CRM i Hypership (logistyka), utrzymując nasze "koszty sprzedaży" na minimalnym poziomie. Zapewnia on również szeroki zakres opcji płatności, co jest świetne dla Twoich klientów i łatwe do zarządzania za pośrednictwem Shopify."
Aha, i Shopify oferuje 14-dni darmowego okresu próbnego. Aby dołączyć do Andy'ego i 600,000+ innych sprzedawców korzystających z Shopify, wypróbuj go już dziś.
Aby uzyskać więcej platform ecommerce, które pasują do Twojej firmy, polecamy również: - Squarespace (od £10 do £37 miesięcznie)
- GoDaddy (od £0 do £19.99 miesięcznie)
Użyj CMS (System Zarządzania Treścią)
Możesz również zbudować stronę internetową swojego biznesu ecommerce wokół systemu CMS (Content Management System), takiego jak WordPress. CMS zapewnia większą elastyczność, jeśli chodzi o tworzenie i prezentację treści, a także oferuje większą dynamikę techniczną.
Jednakże, będzie on będzie wymagał dużo pracy, aby go skonfigurować, a Ty będziesz musiał być stosunkowo wygodny w posługiwaniu się kodem.
Popularne przykłady CMS to:
Zbudowanie strony w oparciu o CMS ma też inne zalety. Możesz wykorzystywać szereg wtyczek, aby rozszerzyć funkcjonalność witrynyi jest nadaje się dla wielu użytkowników - co czyni go wysoce skalowalnym.
Spotkaliśmy się z Kate Bell (Zip Us In), aby dowiedzieć się więcej o jej doświadczeniach w rozwijaniu swojego startupu przy użyciu CMS:
"Mój biznes rozpoczął się od zbudowania prostej strony internetowej WordPress. W ciągu pięciu lat nasza strona przeszła bardzo długą drogę, a teraz sprzedajemy na skalę międzynarodową. Platforma rozwijała się wraz z nami, a my wykorzystaliśmy wspaniałe wtyczki WordPress, aby przyspieszyć doświadczenie klienta.
"Najwspanialszą rzeczą w witrynie WordPress jest to, że możesz inwestować w nią stopniowo, gdy Twoja firma się rozwija; nie jest konieczne posiadanie kosztownej witryny na zamówienie od pierwszego dnia".
Czytaj więcej: Ile kosztuje strona internetowa WordPress?
Jeśli chcesz mieć kosztowną stronę internetową na zamówienie od pierwszego dnia, chociaż, istnieje inna opcja...
Koduj ją sam
Oczywiście, jeśli masz czas, pieniądze, cierpliwość i techniczne know-how, a następnie można kodować swoją stronę internetową samodzielnie.
Zrozumiałe jest, że to podejście daje Ci najbardziej kreatywną kontrolę nad swoją witryną i biznesu, ale - co nie jest zaskakujące - jest to najbardziej pracochłonne, zbyt.
Jak również o stworzenie swojej stronie internetowej od podstaw, trzeba będzie sortować własne rozwiązanie hostingowe - czy to robi to sam, lub zlecając na zewnątrz do strony trzeciej dostawcy usług hostingowych takich jak Bluehost lub HostGator.
Oczywiście, jeśli chcesz poziom dostosowywania, że tworzenie własnej strony internetowej ecommerce affords - ale nie chcesz spędzić czas robi to - zawsze możesz zlecić projekt do web dewelopera.
Jeśli to jest droga, którą chcesz podążać, pozwól nam pomóc. Poświęć mniej niż minutę, aby podać nam kilka szczegółów na temat rodzaju strony internetowej, którą chcesz zbudować. Dobierzemy Ci firmy, które dostarczą Ci oferty dopasowane do Twoich potrzeb.i pomogą Ci przekształcić stronę ecommerce Twoich marzeń w rzeczywistość.
Krok 8: Zacznij przyjmować płatności
Więc masz już wszystko skonfigurowane z witryny i są gotowi, aby rozpocząć sprzedaż. Aby to zrobić, choć, trzeba będzie jakiś sposób przyjmowania płatności kartą kredytową i debetową.
Krótko mówiąc, oznacza to uzyskanie konta kupieckiego. Wszystkie firmy, które chcą przetwarzać płatności kartą będą potrzebowały jakiejś formy konta kupieckiego. To właśnietam trafiają środki, które są rozliczane i weryfikowane , przed są deponowane na twoim koncie biznesowym.
Możesz uzyskać dedykowane konto handlowe z banku lub od dostawca zewnętrzny. Firmy te przetwarzają płatności Twojej firmy za pośrednictwem konta handlowego, które należy wyłącznie do Ciebie i są niezawodną opcją w dłuższej perspektywie.
Duże nazwy obejmują:
- Worldpay
- First Data
- Payzone(obecnie takepayments)
Inną opcją jest współpraca z pośrednikiem płatności, rodzajem firmy, która oferuje zagregowane przetwarzanie płatności. Oznacza to, że będą oni przetwarzać Twoje płatności w partiach razem z płatnościami innych sprzedawców - oszczędzając Twoje pieniądze, ale tracąc wiele z korzyści, jakie oferuje dedykowana usługa.
Polecamy firmy oferujące ułatwienia płatnicze ze względu na ich stałe, zryczałtowane ceny, prostotę użytkowania i konfiguracji oraz łatwość, z jaką możesz się zarejestrować - nawet jeśli masz zły kredyt.
Popularni pośrednicy płatności to:
Czytaj więcej: Jak przyjmować płatności online
Po zarejestrowaniu się (i uzyskaniu akceptacji) na usługi handlowe, dostawca płatności wyposaży Cię w technologię potrzebną do uruchomienia Twojej strony.
Obejmuje to bramkę płatniczą i terminal wirtualny.
Bramka płatnicza
Bramka płatnicza to bezpieczny element oprogramowania, który znajduje się na Twojej stronie internetowej. Autoryzuje i weryfikuje transakcje, które będziesz akceptował online.działając jako pośrednik, który łączy bank klienta z kontem handlowym Twojej firmy.
Jeśli chodzi o przekształcenie strony internetowej w dochodowy biznes, bramka płatności jest najbardziej kluczową bronią w Twoim arsenale ... więc nie skąpić na wybór odpowiedniego.
Oto kilka rzeczy do rozważenia przed podjęciem tego ważnego bramy płatności zanurzenia:
- Czy to zintegrować się z witryny ecommerce bezproblemowo, lub będzie wymagać programisty, aby to zrobić dla Ciebie?
- Czy oferuje synergię z koszyka na zakupy na swojej stronie internetowej ecommerce?
- Czy jest w przystępnej cenie? Niektóre bramki płatności pobierają miesięczną opłatę, inne ryczałt. W zależności od wielkości sprzedaży, niewłaściwa struktura opłat może mieć duży wpływ na Twoje wyniki.
- Czy akceptuje szeroki zakres typów kart? Nie tylko Visa i Mastercard, ale również popularne międzynarodowe marki, takie jak Maestro i JCB?
Aby uzyskać więcej informacji na temat wyboru odpowiedniego dostawcy, sprawdź nasz przewodnik po najlepszych bramek płatności dla małych firm.
Alternatywnie,podaj nam kilka szczegółów dotyczących Twojej firmy, a my połączymy Cię z wiodącymi dostawcami usług handlowych. Po prostu poinformuj nas o swoich wymaganiach, a otrzymasz oferty bramek płatniczych dostosowanych do Twoich potrzeb w zakresie handlu elektronicznego.
Wirtualny terminal
Wirtualny terminal to bezpieczny, internetowy portal, za pośrednictwem którego możesz przyjmować płatności przez telefon. Otrzymasz wirtualny terminal albo w standardzie z kontem handlowym, albo dostępny jako zakup dodatkowy.
Aby uzyskać więcej szczegółów, odwiedź naszą stronę poświęconą pomocy w przyjmować płatności przez telefon.
Krok 9: Rozreklamuj swój biznes ecommerce
Na tym etapie, jesteś już całkiem gotowy do działania. Masz wspaniałą stronę internetową, za pośrednictwem której możesz przyjmować płatności. Wziąłeś solidne podstawy z dokładnych badań i solidny model dochodów, i zbudowałeś na nim makiety marki ecommerce z poważnym potencjałem. Nieźle!
Teraz musisz sprawić, aby ludzie się o tym dowiedzieli.
Nie będziemy zagłębiać się w zbyt zbyt wiele szczegółów (zrobiliśmy to już na długość w tym przewodniku po rodzaje marketingu cyfrowego), ale oto kilka sposobów, w jaki możesz rozpowszechnić nazwę swojej firmy:
Reklamuj się za pośrednictwem mediów społecznościowych
Powinieneś zdecydowanie uruchomić konta w mediach społecznościowych tak (są one bezpłatne i widoczne dla globalnej publiczności), ale można również zdecydować się zapłacić za promowane reklamy na Facebooku lub Instagramie też, które są skierowane do konkretnych użytkowników.
Shopify pozwala Ci na tworzenie ukierunkowanych kampanii marketingowych poprzez Google i Facebook, niezależnie od tego, czy masz w tym doświadczenie, czy nie.
Możesz również dać reklamy pay-per-click (PPC) (PPC). Jest to w zasadzie rodzaj aukcji internetowej, w której "licytujesz", aby Twoja witryna pojawiła się wyżej w Google dla słów kluczowych istotnych dla Twojej grupy odbiorców. Będziesz płacić opłatę "za kliknięcie", dla każdego odwiedzającego, który przechodzi do witryny za pośrednictwem tej konkretnej reklamy.
Wyślij próbki produktów do influencerów
Jeśli vloger lub bloger z tysiącami zwolenników pokazuje swój produkt do grupy docelowej, można również zobaczyć wzrost sprzedaży. Za cenę jednego lub dwóch przedmiotów, byłoby niegrzecznie nie.
Obraz: Social Media Examiner
Niezależnie od tego, czy wejdziesz na bandwagon influencerów, czy nie, nadal powinieneś budować społecznościowe udostępnianie w swojej podróży użytkownika. Zachęcaj klientów, aby krzyczeć o tobie w mediach społecznościowych, a także do korzystania z dedykowanych hashtagów, jeśli lubią swoje produkty.
Możesz również organizować konkursy, które zachęcają do społecznego zaangażowania w Twoją markęPoproś użytkowników, aby udostępnili Twój post i śledzili Cię, aby mieć szansę na wygraną.
Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek
Opracowanie silnej strategia SEO pomoże twojemu sklepowi uzyskać lepszą pozycję (tj. pojawić się wyżej na liście) w wynikach wyszukiwania. Wszystkie plany premium Wix zawierają w standardzie szereg narzędzi SEO na profesjonalnym poziomie.
Przeprowadzaj oferty specjalne i promocje
Zamiast minimalizować swoją marżę zysku za pomocą rabatów, spróbuj sprzedawać swoje produkty w górę lub w poprzek.
Kup jeden, drugi za pół ceny" lub "Jeśli podoba ci się to, może spodoba ci się również..." są dobrymi przykładami - i jest ich o wiele więcej. Możesz również promować te oferty za pomocą czegoś takiego jak narzędzie do e-mail marketingu Squarespace, które pozwala na budowanie markowych, ukierunkowanych kampanii.
I pamiętaj, że zakupy mogą być sezonowe.
Upewnij się, że przygotuj się z dużym wyprzedzeniem na święta związane z dawaniem prezentówtakich jak Walentynki, Dzień Matki i Ojca oraz Boże Narodzenie. Powinieneś również przygotować się na duże wyprzedaże, takie jak Black Friday, Cyber Monday i Boxing Day, dostosowując swoje działania marketingowe oraz oferując okazje i oferty specjalne.
Zastosuj odpowiednie oprogramowanie
Zintegruj swoją stronę internetową z systemem Customer Relationship Management (CRM) może być powiewem świeżego powietrza dla Twoich działań sprzedażowych i marketingowych.
CRM pozwala nie tylko na wgląd w leady, transakcje i linię produkcyjną, ale także na wykorzystanie informacji o klientach do tworzenia ukierunkowanych, angażujących kampanii email marketingowych. kampanii email marketingowych które działają. Więcej kliknięć, otwarć i odczytów... czego tu nie kochać?
Czytaj więcej: Cyfrowe strategie marketingowe: najlepsze wskazówki i podpowiedzi
Krok 10: Zleć na zewnątrz realizację zamówienia
Gratulacje - (prawie) skończyłeś! Masz wszystko, czego potrzebujesz, aby uruchomić udany biznes ecommerce i nadszedł czas, aby zacząć widzieć, jak przynosi on owoce... prawda?
Racja... ale praca nie kończy się na tym.
W miarę jak Twój biznes ecommerce rośnie i zamówienia zaczynają się zbierać, będziesz chciał spojrzeć nie tylko na wdrażanie nowych procesów, ale także na outsourcing tych, które robisz na co dzień.
Dlatego już wkrótce, będziesz chciał rozważyć wynajęcie firmy, która zajmie się realizacją zamówień (znaną również jako realizacja ecommerce) obowiązki.
Wcześniej poruszyliśmy temat realizacji zamówień. W sprzedaż hurtowa i magazynowanie W modelu hurtowym i magazynowym oznacza to przechowywanie, selekcję, pakowanie i wysyłkę Twoich towarów. Kiedy zlecasz to na zewnątrz (firmie znanej jako dostawca usług logistycznych trzeciej strony (3PL)), zajmuje się ona tym wszystkim za Ciebie - uwalniając czas, pieniądze i przestrzeń.
Niektóre z najlepszych usługi fulfilment dla startupów ecommerce obejmują:
- Huboo (99,9% wskaźnik dokładności, dwa miesiące darmowego przechowywania)
- BOXstation (brak opłat minimalnych, ceny pay-as-you-go)
- Core Fulfilment (ostateczny termin realizacji zamówienia do godziny 22:00)
- ShipBob (bezproblemowa realizacja zamówień dla firm z Wielkiej Brytanii obsługujących rynek amerykański)
- Green Fulfilment (podejście przyjazne dla środowiska, próba bez ryzyka)
Korzystanie z usług dostawcy 3PL może również pomóc Twojej firmie wyjść poza Wielką Brytanię. Zamiast płacić wygórowane koszty wysyłki na duże rynki międzynarodowe (takie jak USA), możesz zaangażować dostawcę 3PL z siedzibą w USA do realizacji zamówień od swoich amerykańskich klientów.
Rozmawialiśmy z Salvatore Notaro, współzałożycielem firmy ecommerce z siedzibą w Glastonbury. Vivo Lifeaby zapytać o to, w jaki sposób udało im się osiągnąć międzynarodowy zasięg.
Salv mówi... "Zaczęliśmy budować międzynarodową bazę klientów, wysyłając za granicę z Wielkiej Brytanii i ponosząc straty na kosztach wysyłki. Kiedy nasza baza klientów była już wystarczająco duża, znaleźliśmy dostawcę usług 3PL, zlokalizowaliśmy nasz produkt i stronę internetową, a następnie rozpoczęliśmy działalność międzynarodową.
"W zależności od produktu, dobrze jest mieć dobre rozeznanie na temat W zależności od produktu, warto dobrze poznać podatki i przepisy dotyczące importu/eksportu, aby uniknąć wszelkich pułapek. Istnieją również usługi takie jak DIT (Department for International Trade), które wspierają firmy eksportujące do krajów poza Wielką Brytanią."
Oczywiście, outsourcing realizacji zamówień może nie być dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem w tej chwili.
Początkowo większość dostawców usług 3PL oczekuje minimalnego wolumenu około 200 paczek miesięcznie, więc jest to raczej coś, czemu przyjrzysz się, gdy sprzedaż będzie szła stabilnie. Ale kiedy będziesz gotowy do rozpoczęcia outsourcingu (miejmy nadzieję, że raczej wcześniej niż później!), możemy Ci pomóc.
Po prostu przekaż nam kilka szczegółów o Twojej firmie - w tym o aktualnej wielkości zamówień, kanałach sprzedaży i sposobach dostawy - a my dopasujemy do Ciebie firmę realizującą zamówienia. a my dopasujemy do Ciebie usługi realizacji, które spełnią Twoje potrzeby.
Dostawcy ci skontaktują się z Tobą z oferty dostosowane do Twojego biznesu ecommercea Ty będziesz mógł zająć się rozwijaniem (a nie tylko prowadzeniem) swojego biznesu.
Gratulacje!
Jesteś teraz właścicielem w pełni rozwiniętego biznesu ecommerce.
Przeprowadziłeś badania, starannie wybierając swój model biznesowy, metodę dostarczania wartości i niszę. Zapoznałeś się ze swoją grupą odbiorców, konkurencją i niekończącą się biurokracją, która wiąże się z rejestracją działalności gospodarczej.
Wykorzystałeś swoją kreatywną wizję i przekształciłeś ją w działającą stronę internetową. Teraz jesteś gotowy, aby napędzać wzrost poprzez ciągłe działania marketingowe, a także poprzez udoskonalanie i usprawnianie procesu realizacji zamówień.
Jedyne co pozostało teraz do zrobienia? Zacząć sprzedawać.
Powodzenia!
Podziel się tym wpisem - facebook
- twitter
- linkedin
Komentarze