PPraca
COVID-19: Planowanie i gotowość dla przedsiębiorstw i organizacji, które pracują na wysokości
6 stycznia 2022
W Anglii, jeśli pracujesz w budownictwie lub produkcji, lub nie możesz wykonywać swojej pracy z domu, będziesz mógł wrócić do pracy pod warunkiem, że zachowasz wymagania dotyczące dystansu społecznego.
Aby zapewnić pracownikom bezpieczeństwo w miejscu pracy, konieczne będzie przeprowadzenie oceny ryzyka w celu dostosowania działań przy jednoczesnym zapobieganiu rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. W części 1 tej serii blogów przyjrzeliśmy się szczegółowo planowaniu i ocenie ryzyka, a w części 2 dokonaliśmy przeglądu wytycznych dotyczących higieny i zachowania dystansu społecznego w odniesieniu do Covid-19 w kontekście pracy na wysokości.
Kluczową kwestią dla wielu firm, które tymczasowo zamknęły działalność i teraz wracają do pracy, jest zapewnienie, że sprzęt do pracy na wysokości jest bezpieczny w użyciu i zgodny z prawem. W części 3 tej serii blogów przyjrzymy się krokom, które należy podjąć, aby się do tego przygotować.
Przepisy dotyczące operacji dźwigowych i urządzeń dźwigowych (LOLER) oraz Przepisy o dostarczaniu i użytkowaniu sprzętu roboczego (The Provision and Use of Work Equipment Regulations (PUWER) podczas wybuchu epidemii koronawirusa
Health and Safety Executive (HSE) egzekwuje kilka aktów prawnych, które zawierają wymagania dotyczące terminowych, ustawowych inspekcji, serwisu i konserwacji Lifting Operations and Lifting Equipment Regulations 1998 (LOLER) oraz The Provision and Use of Work Equipment Regulations 1998 (PUWER).
Wyłaniającą się konsekwencją pandemii koronawirusa (COVID-19) są wyzwania, przed którymi stoi przemysł w zakresie spełnienia wymagań dotyczących przeprowadzania ustawowych dokładnych badań i testów (TE&T) instalacji i sprzętu w celu spełnienia obowiązków wynikających z LOLER.
W odpowiedzi, HSE wydała wytyczne, aby pomóc inspektorom i posiadaczom obowiązków zapewnić, że ich zakłady pracy i sprzęt pozostają bezpieczne w użyciu w świetle obecnych wyzwań i pomóc w podejmowaniu decyzji, aby sprawdzić, czy wymagania TE&T mogą być nadal spełnione.
Posiadacze obowiązków są prawnie odpowiedzialni za utrzymanie sprzętu roboczego i przeprowadzanie dokładnych badań, pisemnych programów i inspekcji ustawowych. Te obowiązki prawne istnieją, aby pomóc w zarządzaniu poważnym zagrożeniem, jakie może stanowić awaria takiego sprzętu, a ich nieprzestrzeganie może znacznie zwiększyć ryzyko obrażeń pracowników i członków społeczeństwa.
Lista kontrolna ponownego uruchomienia może zawierać:
- Sprawdzenie, czy cały sprzęt będzie w terminie LOLER na czas planowanego ponownego otwarcia.
- Upewnienie się, że sprzęt jest bezpieczny w użyciu, konserwowany i w bezpiecznym stanie zgodnie z PUWER. Pobierz naszą codzienną listę kontrolną MEWP.
- Upewnić się, że skontaktowano się z dostawcą usług, takim jak HLS, w celu zorganizowania kontroli przed terminem LOLER lub datą planowanego powrotu do pracy.
- Sprawdź poziom paliwa/oleju i naładowanie akumulatorów (w razie potrzeby można zamówić zamienniki).
- Sprawdź stan swojego sprzętu, aby w razie potrzeby móc zorganizować serwis i naprawę. Upewnić się, że dostawca usług jest również świadomy wszelkich znanych usterek przed wizytą w miejscu naprawy i konserwacji, aby można było z wyprzedzeniem zamówić części.
- Oszacowanie wszystkich potrzeb szkoleniowych w celu pokrycia tymczasowo zmniejszonej liczby pracowników.
- Oszacowanie wymagań dotyczących wynajmu sprzętu, który może być potrzebny do wykonania określonych zadań związanych z ponownym otwarciem (należy również uwzględnić czas realizacji zamówienia na sprzęt).
Komentarze