PPraca
5 powodów, dla których warto mieć profesjonalny profil na Facebooku
29 września 2022
Facebook może być kolejnym narzędziem w Twojej kieszeni do nawiązywania kontaktów zawodowych. Oto kilka wskazówek, które sprawią, że będzie on pracował dla Ciebie!
5 powodów, aby mieć profesjonalny profil na Facebooku
Przez Jennifer Parris
Facebook jest kolejnym, po LinkedIn, miejscem, w którym menedżerowie ds. rekrutacji szukają informacji o kandydacie przed rozmową kwalifikacyjną. Dlatego warto, aby każdy miał dwa profile na Facebooku. Możesz zachować swój stary profil osobisty z wszystkimi znajomymi i rodzinnymi zdjęciami z wakacji. Ale twój profil biznesowy, z drugiej strony, powinien być tylko to, ściśle biznesowe.
Oto pięć powodów, dla których każdy powinien mieć profesjonalny profil na Facebooku.
1. Zwiększa Twoją obecność w sieci.
Z ponad 1 miliard użytkowników obecnie na Facebooku, to wiele potencjalnych oczu, którzy mogą zobaczyć swoje poprzednie doświadczenie zawodowe i zestaw umiejętności. Stworzenie profesjonalnego profilu pozwoli Ci zwiększyć szanse na to, że ktoś - np. menedżer ds. rekrutacji - zobaczy Twój profil i umówi się na wstępną rozmowę.
2. Oddziela to co profesjonalne od tego co prywatne.
Największym powodem do posiadania drugiego profilu jest oczywiście kwestia prywatności. Powiedzmy, że robiłeś Harlem Shake na weselu siostrzenicy i snap-szczęśliwy wujek oznaczył cię na zdjęciach na Facebooku. Nie chcesz, aby potencjalni pracodawcy zauważyli te zdjęcia. Posiadanie innego profilu pozwala na bycie oznaczonym na zabawnych zdjęciach rodzinnych bez obawy, że mogą one zostać zauważone - i źle zinterpretowane.
3. Można wypowiedzieć swoje zdanie.
Masz silne opinie i lubisz je wyrażać z podobnie myślącymi przyjaciółmi na Facebooku. Od czasu do czasu umieszczasz na swoim profilu zabawne, głupie zdjęcia. Ale czy wyraziłbyś te opinie lub pokazał te zabawne zdjęcia podczas rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnym szefem? Prawdopodobnie nie. W ten sposób można mówić swoje zdanie - w bezpiecznym otoczeniu.
4. Twoje informacje są przeznaczone dla wybranej grupy odbiorców.
Załóżmy, że zdobyłeś kilka nagród za swoją pracę w swojej branży. Albo chcesz poinformować ludzi o świetnym nowym programie, który może pomóc pracownikom w Twojej dziedzinie. Dzielenie się tą wiedzą może być stratą wśród Twoich obecnych znajomych na FB, ale ogłaszanie tego na profesjonalnym profilu ma więcej sensu. Może to również pokazać osobom z Twojej branży, że Twoja wiedza jest aktualna i że jesteś na bieżąco.
5. Pozwala na nawiązanie kontaktów.
Na swoim profesjonalnym profilu na Facebooku możesz ogłosić, że szukasz pracy. Możesz też dotrzeć do ludzi z Twojej dziedziny, aby nawiązać kontakty. Będą oni bardziej skłonni dodać cię do znajomych, jeśli zobaczą, że zamieszczasz solidne informacje i masz listę przyjaciół, na której znajdują się zarówno koledzy z pracy, jak i osoby z branży. Dlatego właśnie drugi profil na FB pozwoli Ci na bardziej efektywne i profesjonalne nawiązywanie kontaktów.
Łatwo jest stworzyć kolejny profil na Facebooku, który pomoże Ci promować swoją wiedzę i umiejętności podczas poszukiwania pracy. Drugi profil może zdecydowanie pomóc Ci w poszukiwaniu pracy.
Czytelnicy, czy macie dwa profile na Facebooku - jeden profesjonalny, a drugi osobisty?
Nie zapomnij podzielić się tym artykułem ze znajomymi!
Artykuły powiązane
Jak wysłać wiadomość na LinkedIn
Jak przyciągnąć uwagę rekruterów w mediach społecznościowych
Dlaczego wszyscy szukający pracy muszą być w mediach społecznościowych?
Wykorzystanie mediów społecznościowych w poszukiwaniu pracy: Porady i sztuczki
Powiązane kategorie
Unikanie oszustw w pracy
Porady dotyczące listu motywacyjnego
Porady dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej
Motywacja do szukania pracy
Porady dotyczące szukania pracy
Porady dotyczące networkingu
Porady dotyczące CV
Media społecznościowe dla poszukujących pracy
Komentarze